Dpf/Egr


Filtr cząstek stałych (DPF/FAP) jest elementem układu wydechowego odpowiedzialnym za gromadzenie cząstek sadzy obecnych w gazach spalinowych wydalanych do atmosfery. Filtr DPF/ FAP filtruje gazy spalinowe, co obniża emisję czarnej sadzy. Wszystko to podyktowane jest coraz bardziej wyśrubowanymi normami emisji spalin. Oprócz przetwarzania szkodliwych gazów spalinowych, jak w normalnym katalizatorze, DPF wyłapuje również cząsteczki sadzy emitowane przez silnik diesla. DPF gromadzi cząsteczki sadzy, aż do osiągnięcia określonego ich poziomu. W tym momencie DPF oczyszcza się automatycznie w procesie zwanym regeneracją DPF. Ten proces podnosi temperaturę wewnątrz filtra DPF, co powoduje wypalenie wspomnianych cząstek. Niestety samochody użytkowane niemal bez przerwy w trybie miejskim mają nagminne problemy ze spełnieniem warunków do regeneracji filtra, co powoduje jego przepełnianie. Z podobnym zjawiskiem mamy do czynienia, gdy sam filtr jest już zużyty. Zwykle sprawność filtra cząstek producenci przewidują na przebieg około 150 tysięcy kilometrów. Posiadając oryginalne użądzenia diagnostyczne dla pojazdów marki Ford i Opel jesteśmy w stanie przeprowadzić wszystkie czynności związane z obsługą jak i wymianą DPF. Natomiast EGR (Exhaust Gas Recirculation – recyrkulacja gazów wylotowych) jest odpowiedzialny za kierowanie części spalin z powrotem do silnika. Dzięki zaworowi EGR temperatura w komorze spalania jest obniżona i spowalnia się proces dopalania spalin. Efektem tego zabiegu jest obniżenie emisji tlenków azotu oraz związków występujących pod nazwą NOx. W wielu przypadkach zawór się zacina, ponieważ zatrzymuje się na nim sadza i osady mechaniczne, które blokują prawidłowy ruch zaworu. Przeważnie usunięcie awarii zaworu EGR sprowadza się do jego wyjęcia oraz starannego oczyszczenia. W niektórych przypadkach uszkodzony zostaje mechanizm sterowania – wtedy pozostaje tylko wymiana uszkodzonego zaworu na nowy. Oferujemy również usługę programowego wyłączania obsługi filtra cząstek stałych (dzięki czemu można go fizycznie usunąć bez skutków ubocznych dla komfortu jazdy) jak i Egr, przepustnic, klap wirowych. Polega ona na odczytaniu oprogramowania ze sterownika silnika, odpowiedniemu przetworzeniu go i wgraniu ponownie do sterownika. Wszystkie usługi wykonujemy na miejscu.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress